Thursday, June 17, 2010

Lu'lu wal Marjan (8/6)

Selesai sudah program TAMU. Pagi ini  kami bangun dalam keadaan yang sungguh letih. Sisa-sisa keletihan semalam masih menguasai diri kami. Hari ini pula aktivitinya berbeza sedikit, sebab sebahagian daripada kami ditugaskan untuk menjaga kedai buku di Jabatan Pendaftaran. Mereka yang terpilih ialah Luqman, Amri, dan Abg Fazdy sementara yang lain terus berjuang menghafal di maahad tahfiz. Habis sudah kelas tahfiz kami bergegas pulang. Akibat terlalu letih kami semua tertidur. Maklumlah keringat kami telah dimaksimakan ketika program TAMU yang lalu.
Selepas makan tengahari kami hantar abang Hanif untuk jaga kedai buku. Manakala Izwan dan Salam menerima arahan daripada abang Zuki untuk membuat power point tajuk tauhid fasal 1 dan 2. Tanpa melengahkan masa kami pun menyiapkannya tanpa banyak alasan. Petang itu mereka yang ditugaskan menjaga kedai pun balik walaupun nampak keletihan di wajah mereka tetapi pulangan untuk jualan hari ini agak  memberangsangkan sekitar rm900 lebih. Kami memenuhi masa lapang kami dengan bermain bola keranjang. Pasukan ana(Izwan) yang diaggotai oleh Salam dan Asro tewas tipis kepada pasukan yang diterajui oleh Luqman,Amri,Hanif dan abang Fadzy. Kami tewas 6-7. Bukan kemenangan yang dicari tetapi semangat ukhwah diantara kami.
Malam itu selepas solat magrib kami sepakat hantar abang Hanif ke stesen bus. Sahabat kami itu ingin pulang ke halamanya. Sebelum itu abang Hanif sempat belanja kami makan di Radix Chicken House. Murah rezeki malam itu. Abang Raiz pun ada sekali. Lagi 10 minit sebelum bus bergerak, kami menemani abang hanis hingga ke stesen bus. Sempat pula bergambar dan bersalam-salaman. Rasa sebak di hati kami tetapi kami perlu membenarkannya. Kepada abang Hanif terima kasih atas sumbangan dan perkongsian ilmu sepanjang berkampung dengan kami. Jazakallah....

0 comments:

Post a Comment